Nové profilery v Marketing Miner

Dnes máme v Marketing Miner veľký deň, pretože spúšťame najväčšiu novinku od začiatku MM a to PROFILERY (Domain a Keyword profiler). Chalani z vývoja na nich pracovali zhruba 4 mesiace a odviedli naozaj skvelú prácu, ktorá je doplnená o veľké množstvo dát. Pre Slovensko máme databázu 1 milióna hľadaných kľúčových slov, pre Česko 2 milióny a pre Poľsko až 5 milión hľadaných KW. Jedná sa tak o väčšiu databázu, akú má pre naše trhy Ahrefs.

Na nových profileroch sme si dali naozaj záležať a určite oceníte aj design, ktorý je z UX hľadiska podľa mňa na svetovej úrovni a postaral sa o celý návrh Honza Kvasnička.

Pokiaľ sa vám nechce čítať celý článok a chcete rovno vidieť nový profiler v akcii, tak si môžete pozrieť domain profiler pre alza.sk alebo keyword profiler pre slovo seo. Výhodou je, že nemusíte byť zaregistrovaný a aj tak uvidíte (síce obmedzené) dáta.

Pre tých, ktorí by radi vedeli o profileroch niečo viac, tak si ich popíšeme nižšie, na čo nám môžu pomôcť pri našom online projekte.

Najrýchlejšou navigáciou pri profileroch je vľavo float panel, ktorým sa viete preklikať do jednotlivých sekcií. Ak neviete, čo ktorá metrika znamená, prejdite myšou na otáznik a zobrazia sa vám podrobné informácie k danej metrike (viz. obrázok nižšie).

Informačný panel pri profileroch v Marketing Miner
Po prejdení myšou na otáznik (?) získate informácie k danej metrike

Domain profiler

Domain profiler slúži na analýzu domény (webu). Nižšie vidíte obrázok analýzy domény alza.sk (na aké dotazy sa vyskytuje v organickom vyhľadávaní).

Organická návštevnosť domain profiler
Ukážka na aké dotazy sa vyskytuje Alza.sk v organickom vyhľadávaní

Môžeme tak analyzovať nie len našu doménu, ale takisto aj doménu konkurencie. Zistíme z nej nasledujúce informácie:

  • Odhadovaná návštevnosť webu – meraná na základe Alexa ranku
  • Organická návštevnosť – na aké dotazy sa vyskytuje web v organických (neplatených) výsledkoch vyhľadávania
  • Platená návštevnosť – na aké dotazy inzeruje konkurencia v platenom vyhľadávaní Google Ads (PPC)
  • Odkazový profil webu – počet odkazujúcich domén a celkový počet odkazov
  • Technológie webu – aké technológie a nástroje sú používané na webe
  • Podobné weby – slúžia na odhalenie ďalšej konkurencie, o ktorej možno neviete

Dôležitou funkciou pri profileroch je pokročila možnosť filtrácie, kde si vieme k jednotlivým dotazom vyfiltrovať:

  • Hľadanosť KW, mesačná ako priemer za posledných 12 mesiacov – (fitrácia – väčšia/menšia/hodnota medzi od do)
  • Pozícia, na akej sa umiestňuje v organických výsledkoch – (filtrácia – väčšia/menšia/hodnota medzi od do)
  • SERP rozšírenia, keď chceme zistiť, aké rozšírenia obsahujú dané dotazy – (filtrácia – obsahuje (pravdepodobne sa bude pridávať aj neobsahuje)
  • Odhadovaná návštevnosť z daného dotazu – (filtrácia – väčšia/menšia/hodnota medzi od do)

Na obrázu som si vyfiltroval dotazy, ktoré obsahujú knowledge graph a zároveň majú hľadanosť väčšiu ako 100.

Filtrácie domain profiler serp rozšírenia v marketing minery
Ukážka pokročilej filtrácie

Toto boli asi najdôležitejšie informácie, ktoré domain profiler obsahuje, treba si to však preklikať, naučiť sa s tým pracovať a pre každý online projekt to má určite hodnotné dáta.

Keyword profiler

Keyword profiler má najväčšie využitie pri analýze kľúčových slov.

Nový keyword profiler marketing miner
Keyword profiler

Po zadaní kľúčového slova dostanete nasledujúce metriky:

  • Hľadanosť – priemerná mesačná hľadanosť za posledných 12 mesiacov
  • CPC – odhadovaná cena za preklik v Google Ads
  • Trendovosť – hľadanosť dotazu v jednotlivých mesiacoch
  • Návrh kľúčových slov – podobné kľúčové slová (opäť je vľavo možnosť filtrácie – vylučujúce slová napr. zadarmo)
  • Výsledky vyhľadávania (organické) – prvých 10 výsledkov vyhľadávania v organických (neplatených) výsledkoch (vstupná stránka pozícia, titulok a meta description)
  • Platené (PPC) výsledky vyhľadávania
  • Podobné dotazy – s preklikom na analýzu v profilery

Pre využívanie profilerov nepotrebujete mať žiadne pokročilé znalosti, jednoducho vložíte kľúčové slovo a máte k nemu podrobné dáta. Dokážu ho teda využiť nie len majitelia online projektov a eshopov, ale aj copywriteri a SEO špecialisti.

Profilery dokážete využívať aj bez registrácie (príp. s free tarifom) v obmedzenom režime. Pokiaľ to však myslíte vážne so svojim online projektom a chcete využívať nie len profilery, ale všetky možnosti Marketing Mineru, odporúčam vám pozrieť si cenník a zakúpiť si aspoň najnižší tarif Miner, ktorý stojí 25 € na mesiac.

Dáta zadarmo pre váš e-shop

Ak by ste chceli získať dáta pre váš e-shop zadarmo, príďte 29.1.2019 na akciu Reshoper (pre majiteľov eshopov) do Prahy, zastavte sa v našom Marketing Miner stánku a poskytneme vám zadarmo dáta k vášmu e-shopu 🙂

O nových profileroch a ich využití napísali článok aj ďalší špecialisti:

1 Comment

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.