Na tomto ročníku 2019 sme v rámci Marketing Miner boli jedným zo sponzorov Marketing Festivalu. Sponzoring nie je len o množstve výhod z toho plynúcich a brand awarenesse, ale nesie so sebou množstvo príprav a času, ktorý treba na to vyčleniť.
Dali sme si vo firme krátky brainstorming a hneď sme sa zhodli, že cieľom nášho stánku bude networking a nie nejaký hard-sell. Rozdelili sme preto náš stánok na 4 časti (SEO, PPC, Marketing a Link building). Pre každé odvetvie bol prichystaný round table, okolo ktorého mohli ľudia počas prestávok Marketing Festivalu diskutovať na danú tému so špecialistami (konzultácie zadarmo).

Príprava stánku – štvrtok 21.3.2019
Na prípravu stánku bol vyhradený čas od 10:00 – 16:00. Mysleli sme si, že stánok rýchlo postavíme a o 13:00 zasadneme niekde do kaviarne ďalej makať.
O 10:30 nám priniesli objednané vybavenie na stánok od Zapujcka.cz, s ktorým sme boli naprosto spokojný (dodanie a zároveň aj odvoz na čas, skvelá komunikácia pri objednávke a aj pri dodaní s vodičom).
Garáž sa nachádzala na -1 a náš stánok bol na 2. poschodí. K dispozícii sme mali mať 2 výťahy (K a G), ktoré boli vyhradené čiste pre nás. Ako sme sa informovali výťah K z nejakého dôvodu nefungoval. Zviezli sme sa preto výťahom G, ktorý bol na kľúč, preto musel ísť s nami jeden pán.
Ako sme nanosili veci z garáže k výťahu G, zistili sme, že pán, ktorý s nami išiel dole, odišiel niekam na cigáro a už sa nevrátil 😀 Nemali sme teda možnosť ako sa dostať na 2. poschodie. Natrafili sme však na výťahy s označením C, kde nám istí chalani povedali, že sa v nich nachádza vidlička, ktorá nahrádza funkciu kľúča. Presné poradie „aktivovania“ výťahu bolo nasledujúce:
- Otočiť vidličkou o 90 °
- 2x stlačiť zatváranie dverí
- Výťah vás vyvezie hore
Nanosili sme preto veci k tomuto výťahu, naložili všetko dovnútra a chýbalo nám posledné kreslo, keď dobehli iní chalani, ktorí nám začali nadávať, že to nie sú výťahy určené pre nás, ale pre nich. Rýchlo sme sa teda vyviezli hore a tam sme zistili pre koho boli výťahy určené… Ocitli sme sa v strede kuchyne 😀
Rýchlo sme teda odniesli veci na miesto nášho stánku (vozíky sme samozrejme nemali 😀 takže všetko ručne). Cestou sme videli, že všetky stánky (ktoré už boli tak z polovičky hotové) majú koberec, nad ktorým sme vôbec neuvažovali. Bolo už okolo 12:30, tak sme sa rozhodli ísť na obed a premyslieť si s plným bruchom, čo ďalej.
Koberec
Hľadali sme kde by mohli mať najbližšie koberce, ale väčšinou tie, ktoré boli blízko Kongresového centra mali v ponuke iba kašmírové za 2000 €, takže jedinou možnosťou bol Bauhaus, ktorý bol vzdialený 2 kilometre. Zobrali sme teda 4x3m koberec, ktorý sme následne vláčili 2 kilometre po Prahe 😀

Je 14:30 a mi začíname stavať stánok (väčšina ľudí ho už mala v tom čase hotový). Našťastie všetko išlo podľa plánu, zložili sme stôl, round tables a zapojili stojan s televízorom a skončili sme o 15:54 (ešte sme mali 6 minút k dobru).

Stánok sme dostavali trošku neskôr ako sme plánovali. Za odmenu, že sme to stihli, sme si dali niečo sladké a vyrazili na VIP párty Marketing Festivalu.
Konferencia piatok – 22.3.2019
Program nášho stánku u round tables bol nasledovný:
1. kolo networkingu od 10:35 – 11:10
- SEO (Pavel Ungr, Martin Zaťkovič) – Obecné dotazy, Pomoc s weby klientů, Florida 2 update, Voice search
- PPC (Jakub Kašparů) – Automatizace a scripty v PPC
- Link building (Zdeněk Dvořák) – techniky, které budou fungovat i v roce 2019
- Marketing (Honza Kvasnička) – UX v roce 2019 (Honza)
2. kolo networkingu od 13:45 – 14:20
- SEO (Zdeněk Nešpor, Jaroslav Hlavinka) – Technické SEO, Florida 2 update, Crawling
- PPC (Marek Kobulský) – Atribuce a atribuční modelování
- Link building (Dominik Liebezeit) – Skyscraper technika, Barnacle SEO, vlastní příklady z praxe
- Marketing (Lukáš Pítra a Jirka Chomát) – Na čem stojí prosperující firemní web / e-shop?
3. kolo networkingu od 16:05 – 16:40
- SEO (Martin Šimko) – Strukturovaná data a rozšíření ve výsledcích vyhledávání a jak se do nich dostat
- PPC (Jakub Kašparu) – PPC tipy a triky
- Link building (Dominik Liebezeit) – Vlastní příklady z praxe
- Marketing (Michal Krutiš) – Marketingová strategie e-shopu, Marketingové Mapy

Networking dopadol veľmi dobre, stánok bol počas prestávok plný, najväčší záujem bol o PPC stánok, kde ponúkal tipy a triky Jakub Kašparů.
Zhrnutie
- Najväčší záujem z cukríkov bol o Schoko bons a hašlerky
- V daný deň sme získali 8 nových followers na Twitteri/Facebooku
- Nadviazali sme 7 nových spoluprác (predovšetkým v zahraničí)
- Najväčší záujem bol o PPC round table (a Jakuba Kašparů)
- Nové rollupy splnili svoju funkciu a ľudia si ich fotili
Na záver by som chcel za celý Marketing Miner team poďakovať Jindrovi Fáborskému sa zorganizovanie tak skvelého eventu v ČR. Prednášky a spíkri boli svetového formátu a bude veľmi náročné prekonať tohtoročný line-up. Zhrnutie jednotlivých prednášok nájdete v článku postrehy z Marketing Festivalu 2019, prípadne si pozrite naše zhrnutie z Reshoperu 2019.